top of page
  • Foto van schrijverCarolien Frijns

Mensen mogen zien groeien

'Mogen we je interviewen?' Twee studenten van vorig jaar. 'Voor een opdracht. Over leraren naar wie we opkijken.' Of ik daar tijd voor heb, vragen ze. Wat dacht je, zeg ik.

'Die eerste les', zegt zij, 'toen je ons mee hebt genomen naar die boom. We vergeten dat niet meer. Daar is alles begonnen.' 'En dat luisteren naar onze grote en kleine problemen', vult hij aan. 'Eigenlijk was, nee, ben jij onze boom.'

'Ja, en weet je nog', gaat ze verder, 'dat hoorcollege op die vrijdagnamiddag?'

'Ik denk dat jullie al zoveel van me weten, maar waar willen jullie me binnenstebuiten keren?' vraag ik. 'Buiten', glimlachen ze.

Waar anders. Waar anders zullen we het hebben over mensen mogen zien groeien.

Featured Review
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Tag Cloud
bottom of page