top of page
  • Foto van schrijverCarolien Frijns

Kwartier

'Mogen wij het laatste kwartiertje plaatjes draaien?' vragen ze. Mijn eerstejaars zitten in kersttruien voor de webcam. Ik knik. Als ze nog een kerstmuts opzetten mag alles.


Het kwartiertje wordt een uur, en nog eentje en nog eentje.


De studenten maken online radio, praten de namiddag vol, chatten zich een ongeluk. Dj Joeles kletst de boel met gemak aan elkaar.


Mijn virtuele collegezaal wordt een praatcafé, een radiostation, een jongerenbastion.

Dat de dj ook radiomaker kan worden, zeg ik, maar dat dit ook schitterende betekenisvolle taken zijn voor kinderen. En of ze dat even kunnen linken aan de theorie van de les.


Ze lachen. Docenten neem je beter niet mee op café.


Tussendoor bereid ik andere lessen voor, neem ik deel aan online vergaderingen, zet ik koffie.

Soms spiek ik even, sluip ik de radioruimte in.

Niet voor dat plaatje, niet voor de chatberichtjes in een taal die mijn jeugdigheid in rook doet opgaan. Maar voor de zekerheid. Om te kijken of het kwartier nog draait.




Featured Review
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Tag Cloud
bottom of page