top of page
  • Foto van schrijverCarolien Frijns

Een vergeten kier van een grootstad

Hier staan ze. In deze kier. Drie vergeet-me-nietmachines.

Voor mensen zoals ik die ter plekke vaststellen dat de kaartjes voor het Alhambra zijn uitverkocht. Tot juni. Not joking.

Voor mensen die vervolgens denken 'och, de buitenkant van ver weg is eigenlijk al mooi genoeg.'

'Ken je de machines van de vergeten kaartjes?' vroeg een Spaanse me. Dat ik er geen flauw idee van heb. 'Ga daar eens kijken', zei ze en ze wees een stipje aan op mijn kaart. 'Soms hebben ze daar nog een weeskaartje.'

Dus zoek ik dat stipje in Granada. 'Hola?' begroet ik de kier. Rechts in de hoek kijkt een mevrouw langzaam op. Er is verder niemand. Ik vraag of ze er misschien nog eentje heeft. 'Is morgen goed?' vraagt ze. 'Het is het laatste, je hebt geluk.'

Soms zit 't geluk dus in een hoekje, denk ik terwijl ik met m'n weeskaartje naar buiten wandel. In een vergeten kier van een grootstad.

Featured Review
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Tag Cloud
bottom of page